Inter Actus is al meer dan 30 jaar betrokken bij de overnames in de Automotive sector. De afgelopen jaren lijken de ontwikkelingen in de branche in een stroomversnelling te raken en wordt er veel geschreven over de dynamiek in deze branche. Ook zet de schaalvergroting die eind vorige eeuw is begonnen door, waardoor het aantal fusies en overnames vanaf 2020 sterk is toegenomen. Met deze groei neemt ook het aantal ‘zelfbenoemde Automotive specialisten’ toe. Dit verklaart mogelijk waarom het aantal artikelen waarin verklaard wordt wat er de afgelopen jaren in de Automotive sector is gebeurd, en beschreven wordt wat er aan actuele ontwikkelingen speelt, toeneemt. Wij noemen ons ook ‘specialist in de Automotive’ en vonden het tijd om voor één keer te beschrijven waarom wij deze titel voeren.
– Inter Actus is betrokken bij de netwerk-strategieën van toonaangevende merken en importeurs. De strategische keuzes die voorafgaan aan een overname zijn in veel gevallen gemaakt met ondersteuning van Inter Actus.
– Het Agentmodel is een redelijk recente ontwikkeling in de Automotive sector met mogelijk vergaande consequenties. Als Inter Actus zijn we al geruime tijd betrokken bij het analyseren en implementeren van het Agentmodel voor diverse merken.
– Er wordt ook veel geschreven over de opkomst van de Chinese merken. Ook bij deze ontwikkeling geldt dat we als Inter Actus betrokken bij het opzetten van dealernetwerken voor Chinese merken en het doorrekenen van hun businesscase.
– Schaalvergroting heeft altijd organisatorische consequenties. Als Inter Actus adviseren we daarom niet alleen in strategische, financiële en juridische aspecten rondom een fusie of overname, maar begeleiden we ook de organisatorische integratie van organisaties die gaan fuseren of overnemen.
Inter Actus is al meer dan 30 jaar de specialist in de Automotivesector. Hiernaast zijn we succesvol in verschillende andere sectoren.
Andere blogs
Om anderen leiding te kunnen geven moet je eerst leiding aan jezelf kunnen geven
Om anderen leiding te kunnen geven moet je eerst leiding aan jezelf kunnen geven Leidinggeven leer je niet op school. Natuurlijk zijn er talloze trainingen en opleidingen waar je inzichten opdoet en vaardigheden leert die je kunnen helpen om leiding te geven. Maar in...
Ratio analyse helpt bij het ondernemen
Grip op de cijfers is geen doel op zich. Wel is het een goede tool naast een degelijke sales- en marketingstrategie en een heldere visie op het gebied van organisatorisch management. Als onderdeel van de financiële analyse zijn er een aantal ratio’s waar wij standaard...
Voegt mijn bedrijf waarde toe?
Wat betekent deze vraag en waarom is dit belangrijk voor u als ondernemer? Vooropgesteld wil ik aangeven dat deze vraag vaak wordt beantwoord in dikke boeken en uitgebreide onderzoeken. Dit is ook volledig terecht. Waardecreatie is immers een ingewikkeld concept. Toch...
Recente reacties