Inter Actus is al meer dan 30 jaar betrokken bij de overnames in de Automotive sector. De afgelopen jaren lijken de ontwikkelingen in de branche in een stroomversnelling te raken en wordt er veel geschreven over de dynamiek in deze branche. Ook zet de schaalvergroting die eind vorige eeuw is begonnen door, waardoor het aantal fusies en overnames vanaf 2020 sterk is toegenomen. Met deze groei neemt ook het aantal ‘zelfbenoemde Automotive specialisten’ toe. Dit verklaart mogelijk waarom het aantal artikelen waarin verklaard wordt wat er de afgelopen jaren in de Automotive sector is gebeurd, en beschreven wordt wat er aan actuele ontwikkelingen speelt, toeneemt. Wij noemen ons ook ‘specialist in de Automotive’ en vonden het tijd om voor één keer te beschrijven waarom wij deze titel voeren.

– Inter Actus is betrokken bij de netwerk-strategieën van toonaangevende merken en importeurs. De strategische keuzes die voorafgaan aan een overname zijn in veel gevallen gemaakt met ondersteuning van Inter Actus.

– Het Agentmodel is een redelijk recente ontwikkeling in de Automotive sector met mogelijk vergaande consequenties. Als Inter Actus zijn we al geruime tijd betrokken bij het analyseren en implementeren van het Agentmodel voor diverse merken.

– Er wordt ook veel geschreven over de opkomst van de Chinese merken. Ook bij deze ontwikkeling geldt dat we als Inter Actus betrokken bij het opzetten van dealernetwerken voor Chinese merken en het doorrekenen van hun businesscase. 

– Schaalvergroting heeft altijd organisatorische consequenties. Als Inter Actus adviseren we daarom niet alleen in strategische, financiële en juridische aspecten rondom een fusie of overname, maar begeleiden we ook de organisatorische integratie van organisaties die gaan fuseren of overnemen.

Inter Actus is al meer dan 30 jaar de specialist in de Automotivesector. Hiernaast zijn we succesvol in verschillende andere sectoren.

    Andere blogs

    Informatiememorandum

    Informatiememorandum

    In het vorige artikel is besproken hoe je gevoelige informatie tijdens een overnametraject beschermt. Zodra de juiste partij in beeld is en een NDA is getekend, kan er meer informatie over de onderneming worden gedeeld. Vaak gebeurt dit in de vorm van een...

    Lees meer
    Geheimhouding in M&A

    Geheimhouding in M&A

    In het vorige artikel is besproken hoe belangrijk het is om de juiste koper of verkoper te vinden. Tijdens die zoektocht wordt in beginsel enkel anonieme informatie gedeeld, zoals een bedrijfsprofiel of globale cijfers. Zodra gesprekken serieuzer worden, komt er...

    Lees meer
    Matchmaking in M&A

    Matchmaking in M&A

    In de vorige artikelen is beschreven hoe je de waarde van een onderneming kunt bepalen. Maar waarderen is slechts één onderdeel van een overnametraject. Minstens zo belangrijk is het vinden van de juiste partij om de overname te realiseren. Dat is waar matchmaking in...

    Lees meer