Joost de Wind

Automotive | Fusies & Overnames

JOOST DE WIND

Joost de Wind, Adviseur en Partner bij Inter Actus, is een specialist in het begeleiden van ondernemingen bij overnames en fusies, evenals het duurzaam verbeteren van hun rendement. Hij heeft zich gespecialiseerd in de automotive sector en is een gewaardeerde partner voor importeurs en dealerholdings, waar hij zich bezighoudt met herstructureringen, rendementsverbetering en bedrijfsovernames. Zijn visie en diepgaande marktkennis binnen de automotive leveren veel toegevoegde waarde voor verschillende partijen. Joost heeft samengewerkt met verschillende merken, waaronder Audi, Volkswagen, Seat, Škoda, Porsche, MAN, BMW, Peugeot, Citroën, KIA, Hyundai, Mazda, Renault, Nissan, FCA, Ford, Mercedes-Benz, Maserati en Ferrari. Bovendien heeft hij meer dan 250 individuele dealers en dealerholdings ondersteund bij het maken van strategische keuzes, het verbeteren van hun rendement en financiële bedrijfsvoering.

Joost is een scherpe analyticus en pragmatische strateeg. Hij begeleidt bedrijfsovernames en de verkoop van ondernemingen, alsook herfinancieringstrajecten. Hij analyseert en benchmarkt bedrijfs- en afdelingsresultaten en identificeert verbeterpotentieel. Dit inzicht vertaalt hij naar concrete acties die genomen kunnen worden om de prestaties te verbeteren. Daarnaast leert hij ondernemers om op basis van cijfers te sturen, zodat zij weloverwogen beslissingen kunnen nemen.

 

Met zijn expertise en brede scala aan sterke punten biedt Joost waardevolle ondersteuning aan organisaties in de automotive sector en daarbuiten, met als doel het behalen van duurzame verbeteringen in rendement en bedrijfsprestaties.

https://interactus.nl/conflictmanagement

Sterke punten

  • Scherpe analyticus en een pragmatisch strateeg;
  • Begeleiding van verkoop of aankoop van de onderneming;
  • Begeleiding van herfinancieringstrajecten;
  • Analyseren en benchmarken van bedrijfs- en afdelingsresultaten;
  • Het inzichtelijk maken van verbeterpotentieel;
  • Vertalen van het verbeterpotentieel in concrete acties;
  • Ondernemers leren te ‘sturen op cijfers’;
  • De implementatie van managementinformatiesystemen (MRPlus).

'Ondernemers kijken naar de omzet en kosten, terwijl focus op brutowinst meer oplevert'

Joost de Wind 

Visie Joost

“Het valt mij op dat veel ondernemers bij het aansturen van hun onderneming vooral naar de omzet- en kostenkant kijken. Mijn ervaring is dat wanneer de brutowinst wordt verhoogd, de kosten vaak vanzelf (beter) in verhouding komen. Daarom kijk ik samen met ondernemers vooral waar verbeterkansen liggen. Dat vraagt meestal om organisatorische aanpassingen, maar vaak ook om een mentaliteitsverandering.  Zo maken we zelfs van goede ondernemers, nog bétere ondernemers! Samen met collega’s van Inter Actus zijn we in staat de klant te begeleiden bij het implementeren van de verandering.”