Over ons
Inter Actus: meerwaarde door bedrijfseconomische kennis in combinatie met veranderkundige expertise
OVER ONS
Wij zijn Inter Actus
De huidige tijd vraagt veel van organisaties. De verwachting die klanten, medewerkers, aandeelhouders en de maatschappij van organisaties hebben, verandert in hoog tempo. Inter Actus is een adviesbureau dat organisaties begeleidt in het realiseren van hun ambities. Dit doen we vanuit het financieel-bedrijfseconomische perspectief en vanuit mens-organisatorisch oogpunt. Onze activiteiten hebben we onderverdeeld in vier disciplines: fusies en overnames, waarderingen van bedrijven, organisatieontwikkeling en hersteltrajecten. Wij onderscheiden ons doordat we expertise hebben op de bedrijfseconomische kant en de organisatie-ontwikkelkant. Juist de combinatie van deze twee disciplines vergroot de toegevoegde waarde van onze dienstverlening.
Dus ongeacht of je vraag te maken heeft met de verkoop van je onderneming, de aankoop van een onderneming, ontwikkeling van je organisatie, een herfinanciering, een strategische keuze of het realiseren van kansen; bij Inter Actus analyseren wij jouw vraag vanuit verschillende invalshoeken. Onze adviezen komen overigens pas nadat we weten wat de echte vraag is en we hier overeenstemming over hebben. Wij noemen dit ‘het achterhalen van de vraag achter de vraag’. Op deze manier leveren we al meer dan 30 jaar de toegevoegde waarde die de basis vormt voor het succes van onze relaties.
Dit zijn onze kernwaarden
Om ons wat beter te leren kennen vertellen we je graag iets over de kernwaarden van Inter Actus. Deze kernwaarden zijn: betrouwbaarheid, betrokkenheid, resultaatgerichtheid, ondernemend, nuchterheid en transparantie. Wat deze voor ons betekenen en wat dit voor jou betekent, lichten we kort toe in onderstaande beschrijving:
Betrouwbaar
Betrouwbaarheid ontstaat door authenticiteit en integriteit. Voor iedere medewerker van Inter Actus zijn deze waarden onderdeel van hun persoonlijkheid. Dit maakt de omgang met ons eenvoudig; ‘what you see is what you get’. Wat authenticiteit ook vergemakkelijkt, is het geven van een eerlijk advies. Ook als dit advies in lijkt te gaan tegen jouw plannen en voornemens. De ervaring van meer dan 30 jaar op deze manier werken heeft bewezen dat dit zorgt voor lange termijn relaties met onze klanten.
Ondernemend
Ieder teamlid van Inter Actus is zelf in zekere zin ook ondernemer. Hierdoor weten we hoe het is om ondernemer te zijn, en begrijpen we wat een ondernemer bezighoudt. Doordat we deze ondernemersbril op kunnen zetten, weten we wat er naast cijfers nog meer belangrijk is voor een ondernemer.
Betrokkenheid
Wij begrijpen dat ondernemers verrast kunnen worden door zaken die plotseling urgent en belangrijk zijn. Juist als de druk door omstandigheden bij een relatie hoog is, wordt de waarde van onze betrokkenheid groter. Doordat we begrijpen wat deze omstandigheden voor jou als ondernemer en voor de onderneming betekenen, kunnen we de interventies kiezen die de meeste toegevoegde waarde leveren. Dit doen we vanuit betrokkenheid met oog voor jou, de medewerkers en de onderneming.
Nuchter
We draaien bij Inter Actus niet om de hete brij heen en zeggen waar het op staat. We zijn van mening dat we daar het snelst mee tot de kern komen en dat alle betrokkenen daar baat bij hebben. We schrijven bijvoorbeeld ook vrijwel nooit rapporten, maar zijn meer van de actie. En of het nu om een relatief klein bedrijf of om een miljardenonderneming gaat, die nuchterheid is er altijd.
Resultaatgerichtheid
Plezierig samenwerken is één, het behalen van resultaat is waar deze samenwerking toe moet leiden. Bij iedere keuze houden we het resultaat altijd goed voor ogen. Met behulp van financiële data en onze eigen rapportagemodellen zijn we uitstekend in staat om de resultaten van onze inspanningen inzichtelijk te maken. We zijn er namelijk van doordrongen dat het resultaat onder aan de streep één van de belangrijkste indicatoren voor het bedrijf en de ondernemer is.
Transparant
In veel trajecten werken we samen met verschillende belanghebbenden – van directie en aandeelhouders tot kredietverstrekkers en banken – die soms lijnrecht tegenover elkaar staan. Wij zijn van mening dat transparantie – en je soms dus kwetsbaar opstellen – ervoor zorgt dat je dichter bij elkaar komt en uiteindelijk de beste oplossing als resultaat heeft. Mede daardoor zijn wij zelf altijd transparant in ons handelen.
Hoe?
Onze werkwijze
Ieder project begint met een kosteloos intakegesprek. Jij legt aan ons uit voor welke uitdaging jij (met je bedrijf) staat, wij schetsen vervolgens een beeld van de situatie en schatten in op welke manier wij je het best kunnen helpen. Vervolgens laten we zien hoe het traject er in grote lijnen uit zou komen te zien.
Aansluitend gaan we de samenwerking aan en kun je er in het gehele proces van uitgaan dat we ons werk op een betrouwbare, betrokken, resultaatgerichte, ondernemende, nuchtere en transparante manier uitvoeren. Doordat alle medewerkers van Inter Actus gespecialiseerd zijn, kunnen we je maatwerk bieden op alle bedrijfseconomische-, en veranderkundige aspecten van je organisatie. Bij Inter Actus werk je met één vaste contactpersoon waar jij mee kunt sparren. En geen zorgen: intern bespreken wij de ontwikkelingen van het traject regelmatig met onze collega’s, zodat iedere expertise binnen Inter Actus benut wordt om jouw vraagstuk op te lossen.
WIE ZIJN WIJ?
Ons team
Vera van der Ven
Finance | BI
Joost de Wind
Herstructurering | Fusies & Overnames
Rick Koster
Fusies & Overnames
Jordy Wijkmans
Fusies & Overnames
Misha Ling
Herstructurering | Fusies & Overnames
Amaya Garmendia
Register Valuator
Soufian El Messaoudi
Fusies & Overnames
Aytekin Bilgili
Ad interim: Herstructurering | Fusies & Overnames
Bart van Beek
Organisatieontwikkeling
Klaas-Jan Klatten
Organisatieontwikkeling