Motorhuis
 
Naam/functie: Mark Dijkstra, algemeen directeur
 

 
Aantal medewerkers/vestigingen: ca. 350 medewerkers verdeeld over 19 dealerlocaties
 
Activiteit: Met meerdere showrooms en servicecentra is Motorhuis √©√©n van de grotere autodealerbedrijven in Nederland. Gevoerd worden de merken: Opel, Citro√ęn, Fiat, Alfa Romeo, Jeep en Lancia.
 
Case(s): Inzichtelijk maken van het verbeterpotentieel
 
Consultant Inter Actus: Joost de Wind
 
Mark Dijkstra: ‚ÄúDoor de financi√ęle crisis zijn de bedrijfsresultaten van Motorhuis de laatste jaren onder druk komen te staan. Wij hebben Inter Actus gevraagd om inzichtelijk te maken waar binnen onze locaties het verbeterpotentieel ligt. Ze hebben onze cijfers vergeleken met de verschillende benchmarks, en dit binnen enkele weken vertaald naar een overzichtelijke rapportage. Ik ben erg te spreken over de manier waarop Inter Actus werkt. Door hun enorme ervaring binnen de automotive zien zij -over bedrijven en merken heen- snel de grote lijnen. Ook hebben ze handige modellen ontwikkeld om cijfers inzichtelijk te maken. Ze werken zorgvuldig en integer. En ook de kwaliteit van de rapportage wekt veel vertrouwen. We weten nu welke stappen we moeten ondernemen om ons bedrijf ook in de toekomst financieel gezond te houden.‚ÄĚ