Retail

Innovatie in de retailsector is van groot belang om de kritische consument aan te blijven trekken. Wij adviseren u bij het maken van keuzes afhankelijk van de door u geformuleerde doelgroep, uw producten, de prijsstrategie en vraag uit de markt. Door toenemende concurrentie van e-commerce en internet kiezen sommige retailers bijvoorbeeld voor een multi-channel strategie. Daar wordt de fysieke winkel ondersteund door een webshop. Zo ontstaat een synergie die goed past bij de nieuwe manier van winkelen en in veel gevallen zelfs de  voorkeur heeft van de consument. In combinatie met betrouwbare managementinformatie wordt het bovendien eenvoudiger om de verschillende rendementen per product- of klantgroep inzichtelijk te maken. Met de juiste marketing strategie kan de retailer vervolgens snel inspelen op de behoefte van de consument.

Bent u retailondernemer en heeft u vragen met betrekking tot uw financiële bedrijfsvoering of wilt u brainstormen over de mogelijkheden voor u binnen de retailmarkt? Neem dan contact op met de specialisten van Inter Actus.